2011. augusztus 25.

Dupláncsokis-marcipános torta


Kisöcsémnek még anno a névnapjára lett beígérve egy torta, de akkor túl elfoglalt voltam megcsinálni. Volt mindez augusztus elején. Annyiban megegyeztünk, hogy mindenképpen csokis legyen. A dolog azóta is húzódik, de 2 napja felhívott, hogy ő pontosan kitalálta milyent is szeretne, majd levegőt sem véve elkezdte sorolni : " "Olyant szeretnék, mint amit az esküvőn ettünk. Tudod azt a mignonosat. ... Ja, tényleg, te akkor pont az Á-val sétáltál. De azért olyan legyen. Nagyon csokis, sok marcipánnal. ... Tudom, persze, hogy tömény, de pont azért lesz jó. A marcipánt mondtam már?"
És mivel 2 nap múlva elutazom ( Don't worry, laptop jön, nem bírnám ki 8 napig nélküle. HOgy dokumentálnám az eseményeket? A végső ömlesztés nem az én műfajom... Bár a fő kérdés, hogy lesz- e net, én azért reménykedem, hogy Erdély nem olyan elmaradott, mint amilyennek ígérik.) esedékesnek láttam végre teljesíteni a feladatot. Mert 40 fok ide vagy oda, nekem bizony nem csökkent a sütős kedvem. Anya  veszekszik is velem, hogy nem elég, hogy már most folyik rólunk a víz, még a sütővel rá is teszek egy lapáttal? Ha ezt lehet fejlődésnek hívni, az első néhány alkalom után rászoktam az esti sütögetésre, mikor már egy icipicit hűlt a levegő, és az ablakot ki lehet nyitni. Kár hogy ilyenkor meg a szúnyoghadak özönlenek be. (Amiket anya szerint csak beképzelek, de én tudom, hogy nem, mert vagy 5 csípés van csak a lábfejemen.)
Szóval jó móka sütni. Még melegben is. Bár a csoki olvadt összevissza, a marcipán ragadt, hiába porcukroztam, megszilárdulni meg persze luxus.
Lehet, hogy 38 fokban legközelebb nem csokitortát sütök. Bár magamat ismerve... :) már holnap.




-Csokis piskóta
-Tejcsoki-mousse
      13 dkg tejcsoki (én Milkát használtam)
      1 tojás
      1 dl tejszín

A csokit megolvasztjuk, majd belekeverjük a tojássárgát. A fehérjét habbá verjük egy csipet sóval, a tejszínt úgyszintén, de külön edényben természetesen( pici porcukorral és habfixálóval). A lazán a csokiba forgatjuk először a tejszínhabot, majd a tojáshabot is.
-20 dkg marcipánból 4 körlap
-Chocolate Glaze     
-Díszítésnek csokigolyók, és kaptármintás csokilapok

Összeállítás: A tortát 4 lapba vágjuk, és egy tortakarikát csatolunk az alsó köré. Elkezdjük a rétegezést: marcipánlap, csokimousse, piskóta, marcipánlap, stb. A folyamatot marcipánlappal fejezzük be. Itt tegyük hűtőbe jó 2 órára, hogy összeálljon a kupac. 
A hűtőtúra után vegyük le a karikát. Kenjük be a torta oldalát jó vastagon a glaze-zel. Helyezzük a tetejére a kaptárszerű (engem legalábbis arra emlékeztet, vagy ezt inkább lépnek hívják?) csokilapokat, helyközös kihagyással, a lyukakat pedig töltsük meg a glaze maradékával. És hogy teljes legyen a kép, nyomkodjunk a még puha krémbe csokigolyókat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése