2011. április 14.

Márványsajtos-medvehagymás pogácsa

Mintha már említettem volna (párszor), hogy imádom a medvehagymát :) Márványsajtot a Sparban vettünk, mert most valamiért rám jött, hogy én azt úúúgy kipróbálnám. Egy jó hete már ott érlelődött a hűtőben, amikor hétvégén apa közölte velem, hogy kapott egy nagy csokor medvehagymát, de odaadja nekem, mert már a szagától rosszulvan. És ekkor beugrott. Hogy  én láttam már valahol ezt a kettőt összekombinálva. Kis keresés: talált süllyedt, Csokiparánynál. El is döntöttem, hazamegyek, megcsinálom. Csak a hagyma ott maradt.(A méregdrága lúgos kenyeremmel együtt.) Így a medvehagymamentes nehéz időkre lefagyasztott és elsuvasztott készletemet kellett kicsit megrövidítenem.
De nem számít. Jelenleg azt mondom, jobb sorsra nem juthatott volna az a darab sajt. Igaz, még mindig nem kóstoltam. Natúran.



Hozzávalók: 50 dkg liszt
                      30 dkg vaj
                      1 zacskó szárított élesztő
                      18 dkg márványsajt
                      4 dkg medvehagyma
                      1 csomag szárított élesztő
                      50 ml tej
                      1 teáskanál cukor
                      2 tojássárgája
                      200 ml tejföl
                      4 gerezd fokhagyma
                      2 teáskanál olívaolaj
                      2 teáskanál só
                      őrölt bors


Az összes hozzávalót kivesszük a hűtőből 1 órával azelőtt, hogy elkezdünk dolgozni vele. A lényeg, hogy minden szobahőmérsékletű legyen, ez kedvez a legjobban  ugyanis a szárított élesztő működésének. A lisztet elmorzsoljuk a vajjal, belereszeljük a sajtot, belevagdossuk a medvehagymát. Beleszórjuk a szárított élesztőt, és az egészet jól elkeverjük. A tejet meglangyosítjuk a cukorral, és a keverékre öntjük. Szintén jól összekeverjük. Ezután mehet bele a tojássárgája. Az eredeti recept valami nagyonfokhagymás medvehagymaolajról beszél, de én ennek hiányában összekevertem a tejfölt, olajat, és belenyomkodtam a fokhagymákat. Ezt is adjuk a tésztánkhoz, és jól gyúrjuk össze. A sót NE tegyük bele, csak miután megkelt. Így pihentessük meleg helyen körülbelül 1 óráig. Ha nem nőtt akkor se bánkódjunk, nem olyan fontos. Az eredetileg fél óra van pihenésre szánva, de mivel én közben elkezdtem mást is csinálni, másfél óra lett belőle. És csak az utolsó fél órában nőtt.
Picit lisztezett deszkán 2,5 centisre nyújtjuk, és közepes pogácsaszaggatóval kiszúrkodjuk.
200 fokra előmelegített sütőben, sütőpapíros tepsiben, körülbelül 15 percig sütjük.

                                                                                              kb. 50 pogácsa lesz
                     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése