2012. április 13.

Aranygaluska

Nyamm játékára már akkor eldöntöttem, hogy nevezek, amikor először megláttam a kíírást. Az is világos volt, hogy mivel: ide aranygaluska kell.
Ez volt ugyanis az az étel, amivel gasztrobloger pályafutásom elkezdődött. Olyan is pontosan: egy tipikus" pályakezdő" munka. Akit érdekel az akkori kép, vagy a recept az itt tudja megnézni. Finoman fogalmazva szörnyűgusztustalanborzalmas. De az is én voltam.
És az ilyenek láttán mindig megtelik reménnyel a szívem: lehet fejlődni.
Nekem sikerült.


És mielőtt elfelejtem (meg ti is): ma éjfélig lehet szavazni az Online Vacsoracsatában ránk, méghozzá itt!


A mostani adag a leírtnak a feléből készült, 9 dkg darált dió és 8 dkg cukor keverékéből. Nem nagy tepsiben, hanem egyszemélyes adagokban sült: most sikerült még csak felavatni a mikulásra kapott téglatest-formákat.
És újdonságként készült mellé tejsodó is (nem híg vaníliapuding!!!), ennek mellékelném a receptjét.

Hozzávalók kb. 6 dl-hez:
5 dl zsíros tej
3 evőkanál liszt
5 dkg vaj
3 nagyobb evőkanál porcukor
1 tojássárgája
csipet só
fél vanília kikapart magjai

A vajat megolvasztjuk, hozzákeverjük a lisztet, majd felöntjük a tej felével, és csomómentesre keverjük. Hozzáadjuk a tojássárgát (folyamatosan kevergetve!), a cukrot, sót, és a vaníliamagokat, majd a maradék tejet is hozzáöntve lassú tűzön összesűrítjük.

2 megjegyzés: