2012. február 27.

Mangós upside down süti


Ennek a mangónak hosszú története van. 
Ott kezdődött, hogy anya bejelentette még Valentin-nap előtt, hogy akkor mondja neki egy avokádós mártás receptet, mert azt szeretne csinálni a humusz mellett. A válasz adta magát: guacamole! Még keresgélnem sem kellett, volt lementett recept.

2 nappal később aztán hazajött egy mangóval. (Illetve csak sejtettem, hogy egy mangó, mert ezekben az egzotikus gyümölcsökben nem igazán vagyok otthon, így azt az eshetőséget sem tudtam kizárni, hogy egy papayát tartok a kezemben.) Azt hittem eldobja az agyát, ha bejelentem, hogy rosszat vásárolt, ehelyett közölte, hogy ő már a boltban sejtette, amikor meglátta a gránátalmákat. Mert valójában végig arról beszélt, csak rossz megnevezéssel.

Így történt, hogy mivel Valentin-nap mégiscsak egyszer van egy évben: visszaballagott egy gránátalmáért (650 Ft!!!!!), én pedig szabad utat kaptam a mangóhoz.


Hozzávalók:
3 nagy evőkanál kakaópor
0,7 dl víz
1 teáskanál sütőpor
1 mokkáskanál szódabikarbóna
2 csipet só
2 tojás
1,7 dl cukor  (ezzel a mennyiséggel inkább kakaós mint édes lesz)
10 dkg vaj
3 dl liszt
1 érett mangó
vaj a kenéshez

A vizet felforraljuk, és összekeverjük a kakaóval. Hagyjuk hűlni. A vajat keverjük simára a cukorral, majd dolgozzuk bele egyesével a tojásokat, és a kakaómasszát is. A lisztet keverjük össze a sóval, sütőporral, szódabikarbónával és adjuk a tojásos keverékhez.
Melegítsük elő a sütőt 175 fokra, és vajazzunk ki egy kicsi szögletes kenyérformát.
A mangót hámozzuk meg (nekem a héja nagyjából úgy jött le mint egy banánnak), vágjuk kockákra, és szórjuk a forma aljára. Öntsük rá a masszát (ha túl sok lenne, inkább ne az összeset, mert nem fog megsülni) és süssük nagyjából 30 percig.
A cél az, hogy inkább szaftos maradjon, mintsem morzsalékos, de mindenképpen végezzünk tűpróbát, mert könnyen lehet, hogy  túl folyós marad. Ha jónak ítéljük, hagyjuk teljesen kihűlni.


4 evőkanál tejszín
3 dkg étcsokoládé

A tejszínt melegítsük fel, tördeljük bele az étcsokit, és folyamatosan kevergetve olvasszuk szét benne. A sima mázt öntsük a süti mangós tetejére (ami ugyebár az alja volt), és hagyjuk megszilárdulni.

A recept innen. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése