2011. december 11.

Karácsonyi fűszeres keksz

Karácsony? Akkor fűszerek. Meg keksz. Jó sok.
A receptet egy Dr. Oetker-es szóróanyagon találtam, mikor biológiaspecen hátrafordultam néhány plakátot készítő évfolyamtársunkhoz. Valamiért ezen akadt meg a szemem, és szerencsére sikerült elkunyerálni :). (Mára már megbékéltem vele, hogy akármilyen kiadvány kerül a kezembe, azonnal a receptes részére hajtok. Csak azután jöhet esetleg a többi.)  A másik pedig, hogy én bizony vezetek egy karácsonyi listát. Amolyan Must to do címmel. Ugyanis jártamban-keltemben folyamatosan találok jobbnál jobb recepteket, amiket egyszerűen muszáj kipróbálni. Csak a napokban fedeztem fel, hogy ez a lista már olyan hosszú, hogy nemhogy karácsonyig, de az év végéig nem tudom végigsütni. Határokat kell szabni, döntöttem el: új tétel felvétele esetén könyörtelenül kihúzok egyet a meglévők közül. Bizony-bizony. 

Szöszi, remélem tényleg megcsináljátok karácsonyra. Egy kicsit talán én is ott leszek így majd veletek. Szóval neked küldöm. Meg a plakátkészítős csapatnak :D


Hozzávalók 30 db-hoz:
       7,5 dkg vaj
       5 dkg walnutella
       1 evőkanál rum
       1 teáskanál keserűmandulaaroma
       1 teáskanál vaníliapor
       csipet só
       10 dkg cukor
       1 nagy púpos teáskanál mézeskalácsfűszer
       15 dkg liszt
       4 evőkanál tej

A vajat elkeverjük a walnutellával (vagy mogyorókrémmel, de abban az esetben csak 6 dkg cukrot használjunk), a rummal, keserűmandulával. Fokozatosan adjuk hozzá a cukrot, majd a vaníliaport, sót és fűszerkeveréket. Legvégül keverjük bele a lisztet, majd tejjel lazítsuk fel annyira, hogy "nyomhatóvá" váljon.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. A tészta felét töltsük csillagcsőrös habzsákba (7-8 mm átmérőjű cső) , majd sütőpapíros tepsire nyomjunk csillagformákat. Nagyjából 15 perc alatt készre is sül. (Legyen még puha mikor kivesszük!)
   
       5 dkg fehér csokoládé
       10 dkg tejcsokoládé

Az étcsokoládét vízfürdőben olvasszuk meg, majd mártsuk bele a kekszek szélét.
A fehércsokit szintén olvasszuk meg, majd húzzunk vele csíkokat a sötétcsoki tövébe. Hagyjuk megszáradni, majd jól záródó dobozban tároljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése