2011. december 29.

Csokis süti mogyorós-csokikrémtetővel

"Azt mondják az idő szebbé teszi a dolgokat. Szerintem a legtöbb esetben inkább minden csak egyre rosszabb lesz."

Fáradt vagyok. Úgy nagyon. Pedig alszom. Eleget.
Szóval azt hiszem az időjárás az oka. Az a kevés napsütés világosság éppen arra elég, hogy mire észreveszem egyáltalán, már be is sötétedett. Mintha nem is lett volna.
Ráadásul az eddigi minimális élet is eltűnt: Bodzával egyedül maradtunk 3 napra. Irtó lehangoló. Bár még csak ma indult a dolog, legszívesebben már most a falat kaparnám.
A szilveszterrel kapcsolatban sem tudok dönteni. De egyre inkább hajlok a "feküdjünk le jó korán és konstatáljuk másnap felkelve, még félig csipás szemmel, hogy hurrá 2012 van " verzió felé. Csatlakozhatok hozzád Zsuzsi?

Slusszpoénnak még a csuklóm is bedurrant. Eddig annyira nem éreztem problémásnak, viszonylag könnyen meg tudtam oldani a "helyettesítését". (Nagy naivan bevonultam az uszodába, hogy még ha biciklizés közben fájt is, na itt biztosan nem fog. Tévedtem.) De a tény, hogy az előbb egy citromot nem tudtam kicsavarni, már érzékenyen érint.

De jöjjön valami vidám is. :)
Akik már régebb óta olvasnak, most akár mondhatnák is: ez mintha már lett volna. És bizony. Enikő szülinapján kóstoltam, akkor ezt írtam róla: "Az a csokis süti... nagyon puha, ragacsos, és eszméletlenül csokis. Kész. Megadtam magam." Pár héttel később pedig a recept is a birtokomba jutott.


Hozzávalók:
22 dkg vaj
2 dl víz
4 evőkanál kakaópor
25 dkg liszt
20 dkg cukor
1 evőkanál szódabikarbóna
1 dl joghurt
2 tojás

A margarint, vizet és kakaót kevergetve felforraljuk, majd hagyjuk hűlni.
A száraz hozzávalókat összekeverjük, majd a kakaós keverékhez adagoljuk. 
Legvégül adjuk hozzá a joghurtot és a tojásokat.
Vajazzunk ki egy brownie-sütőt, öntsük bele a tésztát, majd 200 fokra előmelegített sütőben süssük nagyjából 18-20 percig.



12 dkg vaj
7 dkg durvára aprított törökmogyoró
1 vaníliáscukor
12 dkg porcukor
6 evőkanál joghurt
4 evőkanál kakaópor

 A hozzávalókat a mogyoró és joghurt kivételével vízfürdőben összemelegítjük. Ha már szép homogén a "szósz", belekeverjük a joghurtot is. A megsült tészta tetejére öntjük, majd megszórjuk a mogyoróval.

A szeleteléssel mindenképpen várjunk, míg a máz megszilárdul, ez néhány órát vesz igénybe, de a legbiztosabb az 1 nap/éjszaka.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése