2011. december 30.

Márványsajtos-quinoás rakott brokkoli

Egyedüllét 2. felvonás

Bár a tegnap teljes értékűen nem számítható annak, mert Szöszi átjött szórakoztatni :P. Rengeteget beszélgettünk, illetve megnéztük a Szerelmes Shakespere-t. (Miután a Notebook-ot tökugyanabban a formátumban képtelen volt olvasni a lejátszónk.) Jópofa, bár ismét bebizonyosodott, hogy vérbeli nő vagyok, mert a film alatt sikerült végigolvasnom a követett blogok összes új írását, megtalálnom a vágyott nepáli recepteket, fényképeket szerkeszteni, és természetesen mindeközben a film összes mozzanatát végigélveztem. Klassz dolog lánynak lenni, na.
(Valamiért gondoltam, hogy nem lesz túl vidám a vége, de azért bíztam, hátha. Meg direkt vidám filmet kértem. Vagy szépet?! Azonban mikor a közepén gyakorlatilag minden elromlott, megkérdeztem Szöszit, hogy ez biztosan happy endes? Persze, hogy az! -hangzott a válasz. Gondoltam jólvan, akkor még biztos eltart egy darabig, mert ezt a sok kavarodást hosszú lesz nekik rendberakni. Erre 15 perccel később már a stáblista ment. Csak bámultam meredten, üveges szemmel a képernyőre, hogy "én ezt nem értem. Nem azt mondtad, hogy vidám lesz?" Úgy emlékeztem, de igazából csak a királynő intézkedéséig rémlett a dolog.
Szóval nem volt happy end.
De tanulság azért akadt: A jó szexhez nem kell más, csak szerelem.


A hűtőben pedig árválkodott egy szegény brokkoli. Bennfelejtettem a csomagolásában. Reménykedett egy darabig, aztán feladta. Nem tud lélegezni a műanyag alatt. Ebben a fázisban találtam meg, a gyönyörű zöldes színe már több helyen kezdett sárgás árnyalatokat ölteni, a bogyói pedig olyan intenzitással szóródtak szét, mintha homokot borogatnék a padlóra.
Innen szép a győzelem. De sajttal, petrezselyemmel, gombával és joghurttal bármit lehet.


Hozzávalók 2 személyre:
1 fej brokkoli (azt hiszem 500 g)
3 evőkanál puffasztott quinoa
kis csokor petrezselyem
8 db kisebb gomba
2 szál újhagyma
25 dkg joghurt
5+2 dkg márványsajt
só, fehérbors
olívaolaj

A brokkolit rózsáira szedjük, majd megpároljuk.
A többi hozzávalót (az olaj és a 2 dkg sajt kivételével) megszabadítjuk a héjától (ha van), apróra kockázzuk/szeleteljük, majd belekeverjük a joghurtba, és ízesítjük.
Egy hőálló tálat kikenünk olajjal, majd a brokkolit kettéosztjuk, és a felét egyenletesen elosztjuk az alján. Rákanalazzuk a joghurtos szósz felét, arra a maradék brokkolit, legvégül pedig a szósz másik felét (amibe belekevertük az eddig kihagyott 2 dkg márványsajtot is).
200 fokos sütőben körülbelül 20 perc alatt elkészül.

2 megjegyzés: