2011. április 4.

Narancs-grapefruit lekvár

 Igazából amióta beindult a citrusfélék szezonja (vagyis tél eleje óta) készülök egy ilyen akcióra. Még a nyáron beszerzett fantasztikus kis könyvecskéből: egy Bibliaként forgatom. Kár, hogy minden alkalommal eltérek a leírtaktól, na de kérdezem én (ismét) aki lekvárt eszik az nem a gyümölcsöt szeretne enni? Mert ha cukrot, akkor arra jobb módszer az evőkanál és egy eldugott sarok.
Ez ráadásul nem is az a tipikusan édes valami, sokkal inkább megfogó a grapefruit kesernyéssége.
 És tudom, hogy nem szoktam ennyi képet felrakni egy témában, de annyi jó készült, hogy nem tudtam dönteni. Hmm, Ádám pofázása ezek szerint jó hatással van rám. Meg hogy mindenbe belekontárkodik. :) De szeretlek, te hülye, csak meg ne sértődj. Szóval Ádám személyében kaptam egy kuktát, egy kézmodellt és egy kóstolót is egyszerre. Praktikus, nem? De nem adom oda. :D

 Hozzávalók: 5 narancs
                       2 grapefruit
                       1 zacskó zselésítő
                       30 dkg cukor
                       1 tk. vaníliakivonat

A gyümölcsöket meghámozzuk, majd kifilézzük. Igen, erre nincsen jobb szó. Gyakorlatilag az a harci feladat, hogy el kell távolítani a hártyát az aljáról, az oldaláról, különös figyelmet fordítva a fehér szöszös részre. A könyv azt írta, hogy facsarjuk ki a levét, majd szedegessük le a rostokat.
Én gerezdekre szedtem, és nemes egyszerűséggel fogtam egy elvileg csirkefilézésre használatos kést (a lényeg, hogy nagyon éles, vékony, és piszokpontosan lehet vele vágni), és levagdostam az alját. Olyan jó a kés, hogy kevesebb, mint 1 mm hús ment le a fehér héjjal együtt. Ezután elmetszettem a tetején lévő "élt", és felülről indítva lehúztam a két oldalon lévő hártyát. Az én módszerem szerintem olyan szempontból tutibb, hogy sokkal több gyümölcsdarab marad a végeredményben.
A levet, és darabokat tegyük egy főzőedénybe, majd keverjük hozzá a cukrot, zselésítőt (most DR Oetkert használtam, de teljesen ugyanolyan jó az összes olcsóbb is) és vaníliakovonatot. Folyamatosan kevergetve főzzük, míg el nem kezd forrni. Ezután még kell körülbelül 5 perc. Akkor jó, ha egy picit már sűrűbb, mint az elején. Azért nem írom, hogy nagyon, mert nekem még az üvegbe töltéskor is olyan volt szinte, mint a víz, de most már teljesen összeállt.
Szóval a kész lekvárt csírátlanított=kifőzött üvegekbe töltjük, és egy órára fejjel lefelé fordítjuk.
                                                     2 nagy üveg lekvárnyi mennyiség

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése