2011. január 3.

Túró Rudi bonbon

A híres magyar (?) házi változatban. Személy szerint nekem sokkal jobban ízlett, mert nem szeretem, hogy a boltikat agyoncukrozzák, viszont igazi citromra emlékeztető jelleget mindig elfelejtenek beletenni. Ebben nagyon érződik az intenzív citromhéj, míg a cukor kevésbé, apa meg is kérdezte, hogy nincs ennek valami baja? :) De, mindössze annyi, hogy itthon készült. Vagy hogy frissen a mélyhűtőből ette. A recept Gabriella Kreatív Konyhájából.



Hozzávalók: 20 dkg túró
                   2-3 evőkanál porcukor
                   1 citrom reszelt héja + 1 evőkanál leve
                   kb.2 dkg darált keksz

A túrót összekeverjük a cukorral, a citrom héjával-levével, majd elkezdjük beleadagolni a kekszet. Ha olyan normál darabos túrótúrónk van, akkor szerintem nem kell ennyi. De én valami krémtúróval dolgoztam, annak meg nem ártott meg, így is alig akart valahogyan megállni.
Ha csak szilikonos jégkockatartónk van, kenjük ki egy picit olajjal, különben az életben nem tudjuk majd kiimádkozni belőle. Nyomkodjuk bele, hogy minden apró nyílást kitöltsön, majd tegyük mélyhűtőbe, hogy megszilárduljon.
Kb. 5 dkg étcsokoládét olvasszunk meg, egy icipici olajjal, és ezzel vonjuk be. Szerintem a villára tűzős-kanállal leöntős módszer a legtutibb. Ráadásul a lecsöpögő csoki sem vész kárba.
Ha megszilárdult, tegyük hűtőbe, és csak enni vegyük ki. Mint a boltit.
               

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése