2011. január 3.

Tejcsokis-mogyorós bonbon, avagy Ferrero Rocher

Nem emlékszem, hogy bármikor is ennyire odalettem volna érte, de ez nagyon finom. Ez a tejcsoki! És a mogyoró... Saját termés a velencei kertünkből, még én gyűjtöttem. Most megtörtem, pirítottam, majd azt hittem megőszülök a héj lehántásában. Ez volt a legnehezebb feladat. Illetve itt még azt hittem. Mert a feléről lejött a héj, kettőben, maga volt az álom. A másik feléről meg szépen késse rásegítve, ahol ez sem jött be, meghámozva. Viszont az az illat... Ahh, az isteni pirított mogyoró! Na ezért érdemes lesz idén is keresgélni.

Hozzávalók: 10 dkg tejcsokoládé
                      1,5 evőkanál tejszín
                      10 egész mogyoró
                      15 mogyoró szilánkosra vágva hempergetéshez

A tejszínt és az apróra tördelt csokit vízgőz felett megolvasztjuk, majd mélyhűtőbe tesszük, hogy teljesen megszilárduljon. Ez kb. 4 óra.
A mogyorót megpirítjuk, és valamilyen módon elérjük, hogy ilyen gyönyörű fehéres színük legyen.
A hempergetéshez egy részét szilánkosra vágjuk.
A megszilárdult masszát kivesszük a mélyhűtőből, majd gombócokat formázunk belőle. Ebből igyekezzünk 10-et csinálni. Miközben görgetjük, a közepébe rejtsünk el egy szem mogyorót, majd forgassuk meg a mogyorószilánkokban.

A recept Melindától-aki a Kreatorta oldalt működteti. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése