2011. január 3.

Fehércsokis-kókuszos-citromos bonbon

Maga az üdítő frissesség. A citrom aromája nagyon jól érvényesül, ehhez asszisztál finoman a kókusz és fehércsoki. Mindössze azért van egy kicsit műjellege, mert már a dobozban fényképeztem. Az előző kettővel együtt, mind (kivéve amit megettünk) Matyi karácsonyi ajándéka.
Itt határoztam el, hogy soha, de soha nem kezdek többet bonbonozni. Nem. Szemétség, mert soha nem sikerül olyan szépre, mint másoknak, fárasztó, és a kudarcoktól mindig csak mérges leszek.
Aztán mikor befejeztem, végiggondoltam, hogy tulajdonképpen 2 hibát vétettem mindössze, de ez beárnyékolta majdnem az egész munkát. Az első: mivel pici adagokat csináltam, a tejszínmennyiség gyakorlatilag nem volt már mérhető. Na én mérhetőt öntöttem hozzá. Jól van, hát nem gondoltam, hogy ez ennyire elrontja! Mert kéremszépen, nem állt össze a massza. Mint a Ferreronál. Bizonybizony, a mélyhűtőben nem látszott probléma, de mikor kivettem, kihalásztam kb egy gombócnyit, elkezdtem görgetni, majd ahogy abbahagytam már folyt szét a tenyeremben. Pont mint a keményítő-víz gombóc. Teljesen ugyanúgy!!!
A másik, hogy először túl sűrű volt a csokimáz. Így ahogy adagoltam bele az olajat, kicsit megcsúszott a kezemben, és... igen, nagyon sok lett. Hangsúly a nagyonon. Beletettem az összes maradék csokimat, de nem volt annyi, hogy a megfelelő állapotba tudjam hozni. Nem lett olyan rossz, de... inkább sűrű, mint olajos.

Amúgy nem is értem miért ide írtam az összes bánatomat. A 4 féle közül, ezzel az eggyel nem volt semmi probléma. Úgy hogy meg van dícsérve. :)






Hozzávalók: 2 evőkanál tejszín
                  10 dkg fehércsoki
                  1 dkg kókuszreszelék
                  2 evőkanál citromlé
                  1,5-2 dkg daráltkeksz

A tejszínt és fehércsokit vízfürdőben felolvasztjuk. Belekeverjük a kókuszt, citromlét, és annyi daráltkekszet, hogy viszonylag sűrű legyen. Mélyhűtőbe tesszük, kb. 3 órára.
A hideg masszából gömböket formázunk, és meghempergetjük 1,5 dkg kókusz és citromhéj keverékében. Én egy kevés citromlevet is csöpögtettem bele, de ügyeljünk rá, hogy az emiatt összeragadt gömböckéket ne felejtsük el szétszedni.

A recept szintén a Kreatorta oldalról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése