2011. január 4.

Paleolit, vegán és laktovegetáriánus - Eating disorders?

Valahogyan ráakadtam PocakPanna oldalára. Az a lány paleolit étkezést folytat. Már régebben olvastam valamilyen újságcikkben, hogy ez a fajta étrend tulajdonképpen annyit jelent, hogy térjünk vissza a gyökerekhez. Hagyjuk el az összes modern gyártmányt, és étkezzünk úgy, mint az ősember. Najó, annál kicsit modernebben. Sütnek is. :) De nem esznek semmilyen gabonafélét, hüvelyest, cukrot, tejet. De hogy ez állítólag nagyon-nagyon jó. Mert megtisztít kívül-belül. Az én véleményem csak annyi, hogy én ezt nem bírnám. A cukor kivételével én a tiltólistán élek.
A vegán életmódú ember nem eszik semmilyen húst, halat, tejet, tojást, méhészeti terméket, és semmit, aminek köze van az állatokhoz. Kicsit dili, mikor azt olvasom, hogy vásárolnak gabonakolbászt, mert kérdezem én, az mire is jó? Szimpatikus ez a felfogás, mert ez maga egy életmód. Csak egyrészt úgy érzem nagyon drága, másrészt meg hatalmas szervezést igényel. Ha bejelenteném az erre irányuló igényemet, mindenki elkezdene aggódni, hogy mi ez a hülyeség már megint, ráadásul Fekete is balhézna, hogy a fehérjeszintem. Sztornó.
Most itt tartok. Nem eszem húst, halat, és ha belegondolok tojást sem. Vagyis csak a készített tésztáimban. Akkor meg lakto-ovo-vegetáriánus vagyok, tökmindegy. Bonyolult. Jól érzem magam, nem megvonás. Egy darabig peszkatariánusban is nyomultam, de azt hiszem besokalltam a haltól. És azóta rá se bírok nézni. Pedig Sri Lankán milyen boldogan kértem Seer Green Fisht... És hogy meglepődtem, mikor egy látszólag is halra emlékeztető valamit raktak elém. Hát még mikor az ízét megéreztem. Meg a bőrét. Brr. Kiráz a hideg. Na, ez volt a 2. napon, többet nem próbálkoztam.
És hogy mi lesz? Nem tudom. Jól érzem magam, nem tervezek változtatni. Az átlagember nézőpontja szerint valószínűleg a reform kategóriába is tartozom. Na nem a vegetáriánusság miatt, hanem mert csak magos, rozs, graham lisztet, fruktózt, meg magokat vagyok hajlandó használni. A saját evésre. Az más kérdés, hogy sajnos a külső okok miatt sokszor becsúszik a cukor is (jó, verjen meg az isten, de 650 ft 25 dkg fruktóz, mellesleg anya szívbajt kapna ha mindenbe azt használnék). De nekem ez a természetes. Az anorexiás okok miatt. (Zárójelben suttogva hozzáteszem: nem bánom.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése