2011. január 6.

Narancsos fokhagymakrémleves

A papíron az állt ínyenceknek. Asszem én kihagytam belőle az összes ilyen hozzávalót, de azért különleges íze lett. Jobb, mint a vendéglős. Főleg, hogy tudom mi van benne. Csupa egészség  :) És ha már egészség, kinek kell ahhoz serrano sonka? Vagy 3 szelet fehérkenyér?
Hozzávalók: 1 fej fokhagyma, 1 nagy narancs, 1 vöröshagyma, 3 dl alaplé, 1 evőkanál tejszín, só, majoranna, fehér bors
A fokhagymát gerezdekre szedjük, de nem hámozzuk meg. Sütőpapíros tepsire rakjuk, és 170 fokon fél óráig sütjük.
A hagymát apróra kockázzuk, , majd olívaolajon üvegesre sütjük. Felöntjük az alaplével(a kakukkfüves gombalevesnél írtam az én alaplevemről), és 10 percig főzzük.
A megsült fokhagymák folyékony belét kinyomkodjuk, és belevegyítjük a levesünkbe. Hozzáadjuk egy fél narancs kifacsart levét, és egy pici héjreszelékét. Ízesítsük.
A leveshez hozzákeverjük a tejszínt, és újra felforraljuk. Nekem az alapléből maradt egy csomó főtt répakarikám, úgyhogy azt pürésítés nélkül a legvégén visszaköltöztettem. Passzol az ízvilághoz.
       Bármennyire is nem úgy tűnik, ez egy egyadagos leves.                                                             


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése