2011. január 7.

Kávés párna pudingzselével

Az egyik karácsonyra kapott könyvem ihlette, csak éppen hiányoztak a hozzávalók, így született ez. Finom, mert a kávé miatt kicsit kesernyés, és e mellé érdekes párosítás a vaníliapuding. Elég könnyű kis édesség, észre sem lehet venni, máris milyen sokat ettünk belőle. Az a fránya puding nagyon kelleti magát.
A kép meg lehetne jobb is (majd nyáron, ilyen fényviszonyok mellett naggyon naggyon nehéz normális képet csinálni. Azért van, hogy sikerül.), de fogalmazzunk úgy, hogy nem voltam a legjobb passzban, miután bezabáltam a karácsonyi sütik után, még ezekből a sütikből is. Vétkeztem. Magával a tettel is, meg még pluszban utána. (A fejem a tököm a szívem a tárcám.) Huh, szerencse, hogy az még 2010-ben volt.



Hozzávalók: 10 dkg liszt
                   1 teáskanál sütőpor
                   1 csipet só
                   1 evőkanál(nem púpos) instant kávépor
                   5 dkg porcukor
                   1 tojás
                   7,5 dkg vaj
     Összekeverjük a lisztet, sütőport, sót, kávéport, porcukrot, majd belevagdossuk apró darabokban a hideg vajat. Elmorzsoljuk, majd a tojás segítségével tésztát gyúrunk.

     2 dl tej, 1 zacskó pudingpor és 2 evőkanál cukor segítségével hagyományos módon pudingot főzünk, ami a hagyományosnál 3x sűrűbb.
     
      A tésztát fél ujjnyi vastagra nyújtjuk, köröket szaggatunk belőle, majd a körökre tetszőleges mennyiségű pudingot teszünk ( én sokpudinghív vagyok), és egy másik kör segítségével lezárjuk. Jól nyomkodjuk össze a széleket.
180 fokon, viszonylag rövid idő alatt megsülnek, úgy 10 perc alatt. A lényeg, hogy ne süssük túl, mert a tészta porlóssá válik. Személy szerint nekem a még picit lágy tésztás verzió jött be, de én mindenből inkább a nyersre hajazok.

2 megjegyzés:

  1. elkészitve!:D:D:D:D:D
    EZ is nagyon finom lett! :)
    egy jó szombat délután megkoronázása!:D

    Lili!:)

    VálaszTörlés
  2. Örülök!!! Én is nagyon szerettem, bár a puding alapból előkelő helyen áll a listámon :p

    VálaszTörlés