2010. december 19.

Csokis diós nosztalgiatorta

Ann búcsúztató tortája. Azt hiszem megismertettük a magyar ízekkel, mert ebben aztán tényleg minden bennevan. Csoki és dió, de nagyon durván. Főleg a csokimennyiség. Állítólag nagyon finom volt, csak egy kicsit tömény. :) Én nem voltam ott a bulin, nem volt pofám elmenni, miután kb fél évig lógtam a csaj óráiról. De azért kedveltem... Itt döntöttem el, hogy nekem NEM szabad díszítenem. Mert a szívecskék még jól mutattak,de a cukorgyöngy már nagyon nem kellett volna. Plusz nem találtam a tortaszállító dobozunkat, úgyhogy mérgemben(többek között a kinézete miatt is) a tetejébe nyomtam egy salátástálat, és bevittem a suliba. Ott berakattuk a tanári hűtőjébe, ami nem tudom hány fokos lehet, de megfagyott a krém. Állítólag úgy kellett kiverni a "kupakjából"

Hozzávalók:   20 dkg kristálycukor
4 tojás
        2 vaníliáscukor
           20 dkg keserűcsoki
   20 dkg vaj
       3 evőkanál rum

A tojást és cukrokat habosra keverjük, a csokit megolvasztjuk. Gőzfürdőben habosra keverjük a tojáskrémet, majd levéve beledolgozzuk a csokit és rumot is. Hidegre hűtjük. A puha vajjal kikeverjük, majd a használatig hűtőbe tesszük.


   10 dkg puha vaj
   20 dkg cukor   
        4 tojás             
      1 csipet só       
   10 dkg dióbél   
     25 dkg liszt      
      3 teáskanál sütőpor
 4 evőkanál rum
      1 dl tej           
          
A diót teflonserpenyőben pár perc alatt enyhén megpirítjuk, majd a kihűlt magokat egy késsel durvára aprítjuk. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét a sóval kemény habbá verjük. A tojássárgát a puha vajjal és cukorral habosra keverjük, majd beledolgozzuk a rumot, tejet, sütőport, lisztet, diót, és a végén óvatosan a tojáshabot is. Kivajazunk egy 20 cm-es tortaformát, beletöltjük a masszát, majd előmelegített 175 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük. Nagyon ügyeljünk rá, hogy a közepe is átsüljön. A formában hagyjuk kihűlni. 

A tésztát 3 lapra vágjuk, megtöltjük a krémmel, majd a külsejét is bevonjuk vele. Egy éjszakát a hűtőben pihentetjük, hogy jól összeforrjanak az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése