2010. november 14.

Barátság süti


FuvolásZsuzsi tegnap hozott nekünk egy adag "barátságkovászt", amihez mellékelten megkaptuk a továbbadós receptet. Kicsit csökkentettem a lisztet-cukrot, fűszereztem, és beleszuszakoltam egy nagy adag fahéjaskörtét is. Garantáltan baráti. És karácsonyi, annak ellenére, hogy a szikrázó napsütésben és az emiatt (novemberben) 25 fokos lakásban készítettem, majd fotóztam. Azért az erkélyen érezni a már télies szellőket.

Hozzávalók:
           A kovász
           3+3 dl liszt
           2.5 dl cukor
           3 dl langyos tej
           3 tojás
           1 vaníliáscukor
           2 csipet só
           majdnem 1 dl étolaj
           1 kiskanál sütőpor és szódabikarbóna
           1.5 evőkanál citromlé
            2 kiskanál mézeskalácsfűszerkeverék
                 vagy fahéj, szegfűszeg,
                 szerecsendió, kardamom keveréke
            kb fél kg körte
            2 kiskanál porcukor+ 0.5 kiskanál fahéj


A kovász az ugye úgy lesz, hogy kapod. :) Már csak a süti lényege miatt is, hiszen tovább kell adni, a barátodnak.Tőlem úgy két-három hétig még lehet kérni, ha valakinek igénye lenne rá. Ehhez adjuk a 3 dl lisztet, cukrot, langyos tejet, és jól összekeverjük, ne legyen csomós. Ezzel úgymond legyártottuk a következő valakinek a kovászát, hiszen csak annyi a dolgunk, hogy kivesszük a harmadát, 2-3 napig érleljük szobahőmérsékleten, majd továbbadjuk. Kb 10 napig tudjuk használni. A maradék 2/3 kovászhoz még 3 dl lisztet, tojásokat, cukrot, sót, olajat, sütőport, szódabikarbónát, citromlét és fűszereket adunk. Ismét egyneművé dolgozzuk. A megpucolt körtéket vékony szeletekre vágjuk, és jól megszórjuk a cukrosfahéjjal. Én vékonyan kivajaztam 2 pici őzgerinc formát, és abba töltöttem a tésztát, majd megszórtam a körtékkel. Bőven elég csak a végén, mert lesüllyed a forma aljára-ami ugye a teteje lesz. De természetesen lehet kuglóf, muffin, vagy tortaformában is sütni. Kb 20-25 perc alatt 180 fokon szép aranybarnára sül.

És nem érdemes kovász nélkül próbálkozni, mert a cukor-liszt-tej hármasból maguktól nem lesz kelesztőanyag. Ők csak továbbviszik a kovász élesztőgombáit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése