2012. április 19.

Karfiol - krumpli curry

Amúgy is jellemző rám, hogy folyton beosztom az időmet (így próbálom a lehető legtöbbet kihozni egy napból), de most, ahogyan az érettségi közeledik, ez a szokásom egyre hatványzottabban megfigyelhető.
A napirendbe természetesen az írás is bele van építve. Kell. Szükségem van rá, hogy túléljem a stresszt.
És hogy kicsit jobb kedvre hangoljon. :)
Pont úgy, mint a sütés. Akaratlanul is felvidít. (Csak sajnos mostanában szörnyű lelkiismeretfurdalással is párosul, mert egyszerre tanulni és sütni bizony nem lehet. Eredményesen, persze. Legalábbis én nő létemre képtelen vagyok rá.)

Az alábbi curry tegnap reggel készült, nem több, mint 15 perc leforgása alatt. És ebben a krumpli főzési ideje is benne van.
(Bosszankodtam is, hogy amilyen gyorsan elkészült az étel, nagyjából 4x annyi időt töltöttem a felirat rászerkesztésével. Nyilván sikerülhetett volna elsőre is, de tegnap kegyetlen rossz formámat hoztam. Nem is voltam benne biztos, hogy elkészül, nagy volt a kísértés, hogy lecsapjam a laptop tetejét és otthagyjam az egészet. :)

Nagyításhoz katt a képre!

Ha azt szeretnénk, hogy tényleg elkészüljön negyed óra alatt, fontos, hogy a lépéseket az alábbi sorrendben végezzük.

1. A krumplit feltesszük főni
2. A karfiolt rózsáira szedjük, megmossuk, majd rövid idő alatt roppanósra pároljuk.
3. A vöröshagymát meghámozzuk, egy pici olajban aranybarnára pirítjuk. Félúton rászórjuk a curryt, apróra vágott fokhagymát, kókuszt, mandulát, és folyamatosan kevergetve pirítjuk tovább. 
4. Meghámozzuk  mandarint, kisebb darabokra vágjuk, és ezzel együtt is sütjük.
5. Ízesítsük sóval, borssal, korianderrel, majd öntsük rá a vizet (és a maradék olajat).
6. Tumixoljuk össze, majd öntsük az apróra vágott főtt krumplikockákra, és karfioldarabokra.
7. Ha valaki szereti petrezselymet is bátran vagdosson a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése