2012. március 9.

Tavaszi saláta kakukkfüves joghurtöntettel

Ez a kis semmiség pont egy hete szombaton készült, ezzel indítottam a tavaszt. És milyen jól tettem. Mert bevallom őszintén, nem vagyok az a nagy salátás. Sőt. A nehéz/olajos/esetleg majonézes öntetektől rosszul vagyok (meg tulajdonképpen mindentől ami nem kizárólag joghurt vagy kefir), azokkal a hülye seíze-sebűze salátalevelekkel pedig a világból ki lehetne kergetni.
De ez nem jelenti azt, hogy nem szeretném a zöldségeket. Sőt :). Imádom. Mindegyiket. (Kivével az előbb említett leveles.) De sokkal szívesebben eszem nyersen külön-külön, mint hogy azzal bíbelődjek, hogy összevagdossam, mellé pedig egyszerűen dobozból kanalazom a fehérjét. Ízesítés nélkül. (Fantasztikus milyen a natúr dolgok íze. Erre akkor jöttem rá, mikor leálltam minden kész fűszerkeverékről - nálunk családi átok a vegeta. Azóta mindent én magam "méregetek", de legtöbbször nem is használok semmit. Vagy ha igen, az is minimális. Főleg a só. Na arra nagyon ügyelek, hiszen annyit hallani, hogy milyen magas a magyar népesség sófogyasztása...Valakinek javítania kell a statisztikákat :D


Ez azonban kivételt képez. 
Itt és most átteszem a kivétel kategóriába. Mert nagyon jó. Pont így. Az öntettel. A kis hűtős pihenőtől fantasztikusan összeérnek az ízei. 
És az a kakukkfű... A kedvenc fűszerem :)

*Nem szeretem a francia salátát - valószínűleg agyi alapon a majonézessége miatt, mert a natúr zöldségkeverékkel pl. nincsen semmi bajom -  de amint megkóstoltam, rögtön az ugortt be. 
Szóval aki szereti, de egy kicsit egészségesebbre vágyna, annak jó alternatíva lehet.
               ----------------------------------------------------------------------------------
Hozzávalók 1 személyre:
15 dkg fagyasztott zöldborsó
4 darab kisebb pink retek
1 fehérrépa

A borsót megpároljuk, a retket megmossuk feldaraboljuk, a répát meghámozzuk, és karikára vágjuk. Összekeverjük.


1 dl sűrű joghurt
só, őrölt feketebors
2-3 ág kakukkfű

Az öntethez a joghurtot ízesítsük a sóval, borssal, majd tépkedjük bele a kakukkfű leveleit.
Öntsük a zöldségekre, majd hagyjuk állni, legalább fél óráig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése