2012. március 21.

Körtés-kókuszos köleskása

Ugyan az utóbbi napokban nem nagyon volt róla szó, ma 6 napja kezdtem el a cukormentességet. Mivel még nagyon az elején járok, nem akarok elhamarkodott kövekeztetéseket levonni, de idáig egész jó. Kiegyensúlyozott vagyok. Az első-második napon még néha vetettem egy-egy vágyakozó pillantást a nagy kupac kakaóscsigára, amit a mamámtól kaptunk, de azóta gyakorlatilag meg sem látom a "rizikófaktorokat". (Egyedül tegnap délután kapott el egy "hiányérzet". Hiába ettem, nem szűnt meg az az érzés. De végül egy kis joghurt-banán kombó hálistennek tudta orvosolni a problémát.)
Tehát a banán és én nagyon jóban lettünk, nagyjából napi 1 fogy, azzal édesítem a kis "desszertjeimet".  (Szerdán olyan fantasztikusat gyártottam...hű, a hétvégén újra megsütöm, egyszerűen muszáj feltennem!!)


Ezek pedig a reggelijeim. Nem csak most, amúgy is szívesen fogyasztok különféle gabonákból főzött kásákat, és soha nem édesítem, szeretem azt a természetes gyengéd ízt, amit a belefővő gyümölcsök adnak neki.

Hozzávalók 1 főre:
2,5 dkg köles
csipet só
1 dl tej
2 dl víz
1 körte
1 evőkanál kókuszpehely

A kölest feltesszük főni a vízben. Ha már nagyjából elfőtte, belekockázzuk a megmosott körtét, majd felöntjük a tejjel. Alacsony lángon "besűrítjük". A tűzrőllevéve belekeverjük a kókuszt, majd letakarjuk fedővel, hogy magába szívja a maradék nedvességet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése