2012. január 9.

Monkey Bread

Szombat.
Koktélruhavásárlás. 5 óra alatt brutál mennyiségű próbálás. Teljes lefáradás.
Ezúton köszönném meg apának a rengeteg időt, meg energiát amit rám fordított. Reméljük nem hiába.

Ezzel szemben a vasárnap igencsak nyugisan telt: kisöcsémmel kettesben töltöttük. Én élveztem (meg nem frusztrál különösebben, hogy anyát nélkülöznöm kell), ő pedig...elkezdheti megszokni. De szerintem ez még neki is tetszett.
Beszélgettünk, bohóckdtunk, és sütöttünk is! Együtt. Mint az igazán jó testvérek.* Ezt.

*Azt hiszem mi azok vagyunk. Sokat veszekünk, de ha kell bármikor össze is tartunk. Klassz dolog.


Majomkenyér. A névből valami banános püspökkenyérre asszociálnék, de ez közel sem az. Nuku banán. (És püspökkenyérrel sem sokszor találkozott.) :)
Ellenben közeli rokona az aranygaluskának, és a kürtőskalácsnak. Mintha kereszteznénk a kettőt. Aranygaluska formátumú naagyon fahéjas-karamellás ízű kürtőskalács. Nyammii. ♥

Hozzávalók:(Az én receptem innen)
6 dl liszt (ez kb. 47 dkg, felesben graham és finomliszt)
1 csomag szárított / fél kocka friss élesztő
1 csipet só
0,5 dl cukor
2 evőkanál olvasztott vaj
1,5 dl víz
2 dl tej

A lisztet, sót, cukrot, és ha szárított élesztőt használunk azt is egy nagy tálba szitáljuk. A tejet és vizet összekeverjük, felmelegítjük, majd a lisztes mélyedésbe öntjük. (Ne legyen se hideg, de túl forró sem.)
Ha friss élesztővel dolgozunk, egy icipicit csípősre melegítjük a tejet, belekeverünk egy evőkanál cukrot, rámorzsoljuk az élesztőt , letakarjuk, és megvárjuk, hogy felfusson. Ezt a "masszát" öntsük a liszt, só, cukor keverék közepébe fúrt mélyedésbe. 

Ennek a tetejére csorgassuk a vajat, majd gyors mozdulatokkal dolgozzuk össze, amennyire lehetséges.
Ezután az egészet borítsuk egy tiszta felületre, és gyúrjuk hólyagosra. (Itt Marci megkérdezte, hogy a kezünket, vagy a tésztát?) Meleg helyre téve kelesszük nagyjából egy óráig, míg a kétszeresére nem nő.


5 dkg olvasztott vaj
2 dl cukor (barna nád a legjobb)
3 púpos teáskanál fahéj

Vajazzunk ki egy koszorúformát, vagy kisebb tepsit. 
A vajat olvasszuk meg.
A cukrot és fahéjat keverjük össze egy tálkában.
A megkelt tésztát ekkor gyúrjuk át mégegyszer, majd csináljunk belőle diónyi golyócskákat. Ezeket egyesével mártsuk meg az olvasztott vajban, majd forgassuk meg a fahéjas cukorban, és rakosgassuk egymás mellé a kuglófformába. Kiemelném, hogy célszerű arra törekedni, hogy 1 sor legyen csak, az egymáson lévő több golyó nem szerencsés.
180 fokra előmelegített sütőben nagyjából 40 perc sütés után el is készül.


+ De el ne felejtsetek csinálni hozzá vaníliasodót! Isteni finom ;)

7 megjegyzés:

  1. Ezt ki fogom probalni, koszonom! :) A szinten vega, sot, vegan Magdi :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, remélem ízleni fog, mi nagyon szerettük (bár főleg az én gyengém ez a fahéjas vonal :)

    VálaszTörlés
  3. Most látom csak a te majmodat:) Nagyon szép, sokkal mutatósabb mint az enyém!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogyis! Amúgy ha tudnád mennyit szenvedtem ezzel a vacak képpel...tök feleslegesen, mert borzalmas :D Újra kéne csiálni, és kicserélni :P

      Törlés
  4. Panka, nekem ilyen arányokkal gyúrhatatlanul lágy massza lett. Megnéztem az eredeti receptet (amit belinkeltél), abban kevesebb a folyadék és több a liszt (316 ml tej+víz és 770 ml a liszt). De ezt csak azután néztem meg, hogy kb. ennyivel több lisztet belegyúrtam spontán módon. :-) Most éppen kelteget a meleg sütőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem értem hogyan, nekem jó volt így. Persze, én is gyúrtam bele még közben némi szárazanyagot, de azért nem ilyen sokat... Sajnálom :(

      Törlés
    2. Ne sajnáld, drága, isteni lett!!! Volt hozzá természetesen vaníliasodó is. Nélküled soha nem ismertem volna meg azt, ami úgy tűnik az egyik kedvencünk lett. Épp a minap tűnődtem el azon, hogy talán soha életemben nem fordult velem elő, hogy egy receptet 100%-ig követtem volna...:-))) Legalább most sem kellett kivételt tennem.
      Ja, és tegnap néztünk egy filmet, és Te jutottál eszembe, szerintem szeretnéd. (Ilyen pasi kéne melléd...;-) (Tévedés joga fenntartva!)
      http://www.youtube.com/watch?v=YsCnZmrcHgk

      Törlés