2011. december 23.

Dínófalva és hóesés

Imádom a hóesést. Annyira klassz, amikor sétálsz a városban, és az arcodba szállnak a pelyhek. Az már kicsit kiábrándítóbb, hogy a járda végig fel van szórva sóval, így ahogy lehullik a földre azonnal folyós latyak lesz belőle, de sebaj. (Mindenki tudja, hogy a képeslapokon látható idilli métereshó-borította kisvárosok nem léteznek. Vagy legalábbis nem túl gyakori látványosságnak számítanak.) Én ennek is nagyon örülök. Ez már olyan igazi karácsonyi dolog. Végre valami. Rám is fér, mert kissé ijesztő, hogy eddig még nem szállt meg az ünnepi hangulat. Idén nekem kimarad, vagy mi?
Bár nem tudom mit nyavalygok, mert  ma átélhettem egy szuper többórás plázás tömegnyomort. Katasztrófa. Alig vártam, hogy kiszabaduljak. 
Persze nem kell sajnálni: tökéletesen hoztam a formám. A másoknak kellő néhány ez meg az mellett egy nagy szatyor fotós/sütőskellékkel távoztam. Katasztrófa, hogy bármilyen helyzetben képes vagyok vásárolni. Hulla könnyen. Persze csak ha magamról van szó.

                 --------------------------------------------------------------------------------------------

DE beszéljünk a tortáról. :) Viszonylag régi darab (bár ez szubjektív műfaj), de most kaptam meg a fotókat. Egy dínóbolond kisfiú (alsó képen balról a második manó) 3. szülinapjára mi készülhet? Naná, hogy dínótorta!*
Jópofa dolog, csak kissé nehézkes a burkolása. Sokat gondolkoztam, hogy hogyan tudnám a legklasszabbul megoldani, de végül a "tortába épített terepasztal" mellett döntöttem. Összeszedtem minden kreativitásomat és kézügyességemet, és 3 figurát is gyártottam. :D Van még mit fejlődnöm, na, de azért a felismerhető kategóriába esett...

*Örülök az ilyen "fiús" megrendeléseknek, néha kell a változatosság a Sugarshop-dizájn mellett... Bár azokat is imádom... 
Van egyáltalán amit nem? Hisz mind az "enyém"!


MIndenki egyszerre fújja!

Nekem is van diós tészta receptem, de az nem annyira piskótás jellegű. Így Kreatorta receptjéhez nyúltam. Nagyon korrekt.


Hozzávalók:
8 tojás
csipet só
15 dkg liszt és darált dió
25 dkg cukor
fél zacskó sütőpor
1 dl víz

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét a sóval kemény habbá verjük.
A sárgákat a cukorral fehéredésig dolgozzuk, majd belekeverjük a vizet. A lisztet, sütőport és darált diót összekeverjük, majd a fehérjével felváltva a cukros masszához adagoljuk.
KIvahazunk egy 24 cm-es tortaformát. 175 fokra előmelegített sütőben nagyjából 30-35 percig sütjük. Tűpróba!!!!

A tészta krémje ez a főzött csokikrém.

Kívülre fondantborítás került, meglehet, hogy utoljára. Ugyanis most jutottam el odáig, hogy elegem van, utálom. Utálom, hogy szépen megcsinálok valamit, de mikor másnap megmozdítom, akkor azonnal ott van egy undorító repedés. Rosszabb esetben letörés. Mert annyira hamar kiszárad. Úgyhogy fogtam magam, és költségvetés ide vagy oda, rendeltem 10 kg (amiből 14 lett) Unidecet. Eddig még nem használtam, de majd ma!!!
Persze a fondanthasználattal nem hagytam fel teljesen, mert figurák,és száraz dolgok előállításához tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése