2011. november 5.

Coming home és a fetás mandulás karfiol

"Megilletődve lépkedtem a sárga falevéltengerben. Leírhatatlanul ismerős volt, de valamiért mégis annyira idegen. Teleszívtam a tüdőm levegővel, és belemosolyogtam a szelíden sütő napba. Igen. Én itt vagyok itthon."

Beköszöntött az ősz. (A 30 fok és napi 3 alkalommal ismételt 50 faktoros naptejes kenegetés után főleg.) Visszavonhatatlanul.
A levelek besárgultak, a fák rohamtempóban igekeznek tőlük megszabadulni.
Varázslatos az egész. A színek, a hangulat. Maga az élet. Egy ajándék.

Mikor mentem a reptérről a vasútra, mindez akkor tudatosult bennem. Nem csak az ottani nyomor utáni még feltűnőbb jólét, vagy a szmogriadó ellenére kristálytisztának tűnő levegő kapcsán, leginkább a hazajövök érzés lehetett a ludas. Hogy van hova hazamenni. Ahol várnak.
És annyira megfogott ez az állapot, hogy eldöntöttem, ezután minden napot így akarok leélni. MIntha nem lenne több.
Minden apró pillanatot kihasználni, és nem engedni, hogy a rossz hangulat eluralkodjon. Mosolyogni idegenekre az utcán, majd nevetni a megrökönyödött pillantásukat látva. Igen, ez az amit szeretnék.


Ez a kaja is már jó egy hónapja készült, de annyira finom volt, hogy mindenképpen meg kell majd újra csinálnom. (Meg a tuti kis szelektív memóriámmal garantáltan elfelejtem hogy s mint volt pontosan. A legtisztább ha itt megvan. Hiszen mit gondoltok én honnan főzök? :D

Hozzávalók:
    fél fej karfiol
    7 dkg feta
    szerecsendió, só, fehérbors
    1 evőkanál lisztből besamel (én olívaolajjal és rozsliszttel csináltam, azért ilyen barna)
    1 kis csokor petrezselyem
    1 apróbb vöröshagyma
    2 evőkanál mandulalap

A karfiolt rózsáira szedjük, megmossuk, majd megpároljuk.
A vöröshagymát megpucoljuk, majd félkarikákra vágjuk.
Elkészítjük a besamelt: forró vajra szórjuk a lisztet, majd folyamatosan kevergetve felengedjük tejjel, és csomómentesre sűrítjük. Adjuk hozzá a hagymát, majd Ízesítsük aa sóval és szerecsendióval.
Kenjünk ki zsiradékkal egy tűzálló tálat, majd kezdjük el a rétegezést. Fél adag karfiol, morzsoljunk rá bőven fetát, szórjuk meg petrezselyemmel, mandulával, majd ismételjük meg még egyszer ugyanezt, de még a mandula előtt öntsük nyakon a besamellel. Ezután szórjuk meg a fehérborssal és tegyük rá a maradék mandulát. 
Süssük 200 fokon kb. 15-20 percig, míg nem kap szép aranybarnás színt, majd szórjuk rá a maradék petrezselymet, és süssük még 2-3 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése