2011. augusztus 1.

Chocolate Chips Cookie torta

Nekem a chocolate chips cookie egy fogalom. HIttem én. Aztán kiderült, hogy ez valószínűleg csak nekem olyan triviális, mert akárkinek mondtam, senki sem tudta, hogy pontosan miről is beszélek. ó, meglehet, hogy a hatalmas méret volt a zavaró tényező, de akkor is meglepődtem. Én először 12 évesen találkoztam a témával, mert a lépcsőházban lakott egy idősebb mormon házaspár (ideiglenesen), és nagyon jóban voltunk velük.(Apa.) Nyilván ehhez hozzájárult a tény, hogy másnak se idejük, se kedvük, meg nyelvtudásuk nem volt kicsit gardírozni őket itt magyarhonban. Lényeg a lényeg, a visszautazásuk napján beállítottak hozzánk egy köteg vallásos újsággal, valami Jézusról szóló kazettával és egy azt lejátszandó kismagnóval (hogy még véletlenül se maradjon bármilyen akadályozó tényező a hit felé vezető úton, pláne ilyen, botor világi, mint hogy nincs mivel lejátszani), egy tálca ilyen keksszel, és a recepttel. El voltunk ájulva. Évekig rendszeresen sütöttük, az ünnep kiemelt helyén szerepelt, míg kapható volt a fő hozzávalója, a lágy barnacukor. Igen, lágy. Nem szemcsés, majdhogynem összegyúrható. HOzzátenném, Magyarországon mindössze egyszer vettünk, soha többet nem láttunk semmilyen üzletben, az össze zacskó Amerikából érkezett. Próbálkoztunk utána a normális, demerara verzióval, de nem. Soha nem lett olyan finom, mint a lággyal.
Pár évvel később megjelentek a boltokban a zacskós verziók is. Először még különlegességnek számított, ma már mindenhol annyi van belőle, mint a szemét. De úgy tűnik még mindig nem elég híres. :)
Ez a recept Lilafügétől van, és állítom, minden hozzávaló megtalálható egy egyszerű kisboltban.


Hozzávalók:  11 dkg puha vaj
            20 dkg barna/fehércukor csokoládé
            1 teáskanál vaníliakivonat
            1/2 teáskanál mandulakivonat
            1 tojás
            12,5 dkg liszt
            1,5 teáskanál sütőpor
            csipet só
            20 dkg étcsokoládé (minimum 60%)

A cukrot a vajjal krémesre keverjük, majd a vanília és mandulakivonatot is hozzáadjuk. A tojást alaposan beledolgozzuk. Folyamatos keverés mellett hozzáadjuk az összekevert szárazanyagokat, legvégén pedig az apróra vágott csokoládét.
Előmelegítjük a sütőt 175 fokra. Sütőpapírral bélelt 27 cm-es tortaformába nyomkodjuk (igen, nyomkodjuk, mert nagyon sűrű). Süssük kb. 20 percig (figyeljük közben!). Aaaakor jó, h a színe aranysárga, a szélei puffadtak, a közepe pedig még puha, de nem nyers. A kivétel után 10 perccel vágjuk körbe a forma oldalánál, és hagyjuk kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése