2011. június 28.

Barna linzer négyzetesen


A gombhoz kabátot tipikus esete. 

Mert nézelődtem különösebb cél nélkül (mint mindig), és megláttam ezeket a linzereket. Négyzet formában. Hát ott nyomban elaléltem, hogy ez milyen baromi jól néz ki, és éreztem az ingert, hogy nekem is muszáj ilyent csinálnom. Mennyivel tutibb már négyzetesen enni!* Így a forma biztos: a kivitelezéshez meg egy egyszerű linzer recept. (És hogy mitől barna? Nem fantázianév, ez az olajos maggal készült linzertészta hivatalos neve.)

* Fogtam a kis vonalzóm és a derelyevágót, hogy kiméregetem. Sajnos már csak javában a csinálás közben jöttem rá, hogy a képen látott egyedek minden bizonnyal kiszúróval készültek. Ekkor már az idegbaj szélén álltam, mert nem, sajnos nem olyan egyszerű egyformákat csinálni, mint ahogyan tűnik. DE én nem adom fel :)


Hozzávalók: 1 dl darált dió
            2 dl liszt + 1 evőkanál
            picit kevesebb, mint 1 dl cukor
            1 mokkáskanál sütőpor
            csipet só
            9 dkg vaj
            1 kisebb tojás
            2 mokkáskanál reszelt gyömbér
            6 evőkanál piros lekvár
            porcukor

A diót, lisztet, cukrot, sót, gyömbért és sütőport összekeverjük, és elmorzsoljuk a vajjal. (Ne lepődjünk meg, egy elég nedves masszát kapunk.) A tojás segítségével gyúrjunk belőle tésztát, h nagyon nem akarna összeállni, tegyünk hozzá némi lisztet. Hűtőben fagyasszuk ki, körülbelül 2-3 óra alatt. Persze a több sem árt.

Lisztezett munkalapon nyújtsuk vékonyra (ha vastagra nyújtjuk nem fog megpuhulni a lekvártól. De azonnal viszonylag puha. Ellenben ha túl vékonyra csináljuk, akkor eláztatja a lekvár. Ezt add össze!), majd szúrjunk ki belőle formákat. Természetesen a négyzetesdi csak az én hülyeségem, ugyanilyen finom (és szép!) lesz más alakban is. Előmelegített 170 fokos sütőben rövid alatt megsül, mert csak az a cél, hogy világosbarnás árnyalatot kapjon.

Hagyjuk kihűlni, majd kettőt-kettőt ragasszunk össze a lekvárral. Tegyük jól záródó műanyag dobozba, hogy megpuhuljon. Másnap együk csak, akkorra éri el a megfelelő állagot. És csak javasolni tudom, hogy tálalásnál szórjuk meg csak porcukorral. Mert ha utánaműanyag dobozba tesszük...hát beleolvad. És eltűnik a szép díszítő jellege.
                                         30 db négyzet
                                                                             

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése