2011. március 8.

Eszterházy torta

Ímhol KissI tanerő tortája. A teteje miatt aggódtam a legtöbbet, hogy úristen majd milyen lesz, meg egyáltalán hogy kell ilyent csinálni. Fázisábrákat rajzolgattam, és hihetetlen mekkora sikerélmény volt, amikor megfejtettem. Kész eufória. Csak sajnos emberi türelmetlenség és precizitás...nem vártam amíg megszárad, hanem letörölgettem a lefolyt részeket. De mikor végeztem vele észrevettem, hogy újra lefolyt, ráadásul mintha a minta is egy kicsit odébb csúszott volna. Szóval türelem!!!! Jelen esetben nem rózsát, de egy szép tortát terem.


Hozzávalók: 5 tojásfehérje
                      10 dkg cukor
                      7,5 dkg darált dió
                      7,5 dkg liszt
                      csipet só

A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük, majd beleszórjuk a sót, és a liszttel elkevert dióőrleményt. Előmelegített 165 fokos sütőben 5 lapot sütünk. Ha már barnás a tortalap széle, és a teteje nem ragad, akkor jó.

                        2 tojássárgája
                        3,3 dl tej
                        2 dkg cukor
                        1 vaníliáscukor
                        3 dkg darált dió
                       1 teáskanál reszelt citromhéj
                       fél zacskó pudingpor
                       11 dkg vaj

2 dl tejet felforralunk a cukorral. A maradék tejet, tojássárgákat, pudingport, citromhéjat és diót összekeverjük, majd a forró tejhez öntjük, és folyamatosan kevergetve besűrítjük.
Ha kihűlt,  a puha vajjal egy robotgép segítségével teljesen homogénre dolgozzuk a diós pudingunkkal.

Kiválasztjuk a legszebben sikerült lapot, és áthúzzuk: 7 dkg olvasztott fehércsoki+pár csepp olaj keverékével, majd olvasztott étcsokival mintázzuk.

Összeállítás: Megtöltjük mind a 4 lapot, bevonjuk az oldalát is a krémmel, majd megszórjuk a külsejét piskótamorzsával. Lehet darált dióval is, de nekem pont elfogyott, és lusta voltam lemenni újra törni. A tetejére illesztjük a megszáradt, nem folyékony tetőt. Ha a széle nem olyan szép, vagy eláll, akkor egy kevés tejszínhabbal könnyen menthető a helyzet.

A recept egy része változtatás, a nagyobbik Elrenortól, aki a Gombaházikó című oldalt viszi. Nagyon szép dolgokat csinál, érdemes megnézni. :)

5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon szép lett, gratulálok! :) Fehércsoki van a tetején, ugye?

    VálaszTörlés
  2. azta, nagyon szép lett Panka!! ;D

    VálaszTörlés
  3. köszönöm szépen :) és igen, biztosabbnak éreztem mint hogy fondanttal játszadozzak. De a recepté az érdem :)

    Köszönöm zsuuuzsiiii :P

    VálaszTörlés
  4. Pankus, ez valami csodaszép!!Remélem tetszeni fog a néninek!:D

    VálaszTörlés
  5. Azt hiszem tetszett neki...megmondták a bések. XD

    VálaszTörlés