2011. február 10.

Túrós-kókuszos süti

Ez a recept már nem tudom mióta van a kipróbálósok között. Talán még a kórházban vágtam ki. Már azt sem tudom, hogy milyen újságból, mert alaposan körbevágtam az írást. :) De egy biztos, most jött el az ideje. Vagyis annak, amit én csináltam, mert nem akarattal, de volt hozzávaló amit feleztem, a másikat meg  már elfelejtettem, illetve a finomliszt elfogyott, így a saját kis készletemből kellett pótolni. De nagyon finom lett. Szerencsére.
Csak az a kár, hogy mikor már kész volt, sajnos úgy éreztem, hogy nem árt neki 5 perc. és ahogyan tettem vissza a sülni, kiesett a kezemből, és beleborult a sütőbe. Sajnos már tudtam mit kell tenni, mert nem ez volt az első alkalom.


Hozzávalók: 5 dkg finomliszt
                      3 evőkanál daráltkeksz
                      8 dkg graham búzaliszt
                      1 tojás
                      7 dkg vaj
                     10 dkg kristálycukor
                     fél zacskó sütőpor
                     1 evőkanál tejföl

A tésztához a vajat habosra keverjük a tojással és cukorral. Hozzáadjuk a liszteket, kekszdarálmányt, és tejfölt. Ne lepődjünk meg, egy viszonylag híg masszát kapunk. Ezt öntsük egy sütőpapíros kistepsibe.

                    40 dkg krémes tehéntúró
                    2 tojás
                    12 dkg cukor
                    1 vaníliáscukor
                    1 citrom reszelt héja

A krémhez a hozzávalókat összekeverjük és a tésztára egyenletesen rákenjük. ne ijedjünk meg attól, hogy kissé folyós.

                    10 dkg kókuszreszelék
                    5 dkg puha vaj
                    5 dkg cukor

A szóráshoz az anyagokat elmorzsoljuk, és rászórjuk a tésztára.

Előmelegített 180 fokos sütőben 20-25 percig sütjük, de ha nagyon pirulna a teteje, takarjuk be mindenképpen alufóliával. Akkor van készen, ha a túróréteg megszilárdult, és a közepe sem folyós.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése