2011. január 16.

Krémes gomba

A mai hétvégénk egy igazi kulináris tobzódás volt. Kezdve a tortelinnivel-a családnak, ezzel meg magamnak. Hihetetlenül finom. Maga az ötlet, a tegnapi Jamie belevágból jött, ahol a pasi Stockholmban kalandozott. Ott bevette magát az erdőbe, és tábortűzön főzött. Többek között valami ilyesmit is. De ő egészen más fűszereket használt-a svédség jegyében, és tett hozzá vajat is. Szerintem ez így jó, az ő verziója sokkal inkább folyós volt. Természetesen ha valaki tunkolni akar nem rossz ha van mibe, de én nem az a fajta vagyok. Nekem ez így egy kész étel.

Hozzávalók: kb. 12 dkg nem csiperke gomba (az Auchanben vettünk egy vegyes gombatálat, és annak az ismeretlen tagját használtam fel, de a borítóra nem volt ráírva, hogy mi a neve. A mennyiség szárastul értendő. Tehát úgy kb. 8 dkg gombafej.)
                   1 maroknyi petrezselyem
                   2 csipet só
                   1 csipet fehérbors
                   1 gerezd fokhagyma
                   3/4 dl tejszín

A gombák szárát vagdossuk le, hogy csak a kalapjuk maradjon. Én a kalapokat még 3-4 felé tépkedtem, de nem szükséges, ha nem olyan túl nagyok. Egy száraz! teflonserpenyőben elkezdjük pirítani a száraz! gombákat. Ne mossuk meg, inkább törölgessük le róla a koszt. Sütés közben úgyis meghalnak a bacik, nem igaz? Ez a mostani nem is volt koszos, bár én nem vagyok túl kényes ezen a téren. Szóval pirítsuk, közben kézzel is segíthetünk rányomkodni. Ha már látszik rajta-vagyis összébb esett, öntsük rá a tejszínt. Ebbe szórjuk bele a sót, borsot, és kevergessük. Nálam a tejszín rátapadt a gombákra, és ez nagyon jó volt. Kellett. Ha már majdnem "felszívódott" az összes tejszín, nyomjunk át egy gerezd fokhagymát egy nyomón, és jól keverjük el a gombával. A legvégén szórjuk rá a petrezselymet,, és azt is forgassuk össze a keverékkel.
                                          
                                            Ennyi gombából egy egyadagos ebéd jön ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése