2010. december 12.

Túrós pogácsa


 Az én pogácsáim valahogy mindig ilyen ultraérdekesek lesznek. Mint egy zsemle. Vagy egy kis puffancs. Pedig már leszoktam a"semmi zsiradékot nem használok ahhoz amit én eszek" korszakomról, és egyáltalán. Nekem úgy tetszenek azok a helyes kis pogácsák a képeken. Vagy pogácsok ahogy Kapitány hívja az egyik blogon. Ha belegondolok, az a sanda gyanúm, hogy nem a lisztem rozstartalma, hanem a kenyérlisztsége miatt lesz ilyen. Igen, minden bizonnyal. De úgy szeretem. Eleve ötezer mag van benne, nem kell külön belevagdosni-válogatni. Kényelmes. És egészséges. :)

Hozzávalók: 25 dkg túró, 6 dkg vaj, 27 dkg liszt, 1 teáskanál só, kakukkfű, chili, 1 tojásfehérje, pici tej, cukor, 2 dkg élesztő

A tejet egy kevés cukorral meglangyosítjuk, majd belemorzsoljuk az élesztőt, és letakarva hagyjuk, hogy felfusson. A szobahőmérsékletű vajat, túrót, lisztet, fűszereket, és a tojásfehérjét(akár egész tojás is lehet, de nekem most pont volt egy kallódó fehérjém) összegyúrjuk a kész élesztővel. Meleg helyen kelesztjük. Kisméretű pogácsaszaggatóval jó ujjnyi vastagságú pogikat szaggatunk, és sütőpapíros tepsin 180 fokon megsütjük. Épp csak megdagadjanak, meg legyen egy kis színük, de az a jó, ha még puha mikor kivesszük, mert akkor nagyon finom marad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése