2010. december 13.

Diós-mákos kosárka

Tegnapi készítmény, már apóca gépével fényképezve. Nem rossz, bár nekem egy kicsit talán túl tömény. És ez nagy szó. Meg valamiért a mákos jobban ízlett, anyának meg a diós. Úgyhogy nem vesztünk össze. A receptet a karácsonyi Stahl magazinból vettem,mint előzetes, gondoltam itt az ideje hogy ráhangolódjunk a bejglire.



Hozzávalók:
ő 30 dkg gyári linzertésztát képzel el, de nekem egyszerűbb volt magamnak megcsinálni: 15 dkg liszt
                   10 dkg margarin
                   5 dkg porcukor
                   csipet só
                   1 tojás
    A vajat és lisztet elmorzsoljuk, majd a a cukrot, sót és tojássárgát beletéve, tejföl segítségével tésztát gyúrunk.
    Kivajazunk egy muffintepsit, nekem 8 kosárkám lett (ennél több nem nagyon jön ki), és megtöltjük a töltelékkel.

                  7 dkg darált dió, 1 evőkanál rum, 5 dkg cukor, 1 vaníliáscukor, citromlé, 3 evőkanál forró tej
                  7 dkg darált mák, reszelt citromhéj, fahéj, szegfűszeg, fél dl forró tej
A 2 féle tölteléket összekeverjük, és belekanalazzuk a mélyedésekbe. 180 fokos előmelegített sütőben elkezdjük sütni, és mikor már majdnem készen van, csíkokat húzunk a tetejére, a fehérjéből és pici cukorból vert habból. Ezután már gyakorlatilag csak pár percre tesszük vissza, míg a tojáshab szép színt kap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése