2010. november 4.

Rumos almatorta


Ímhol a torta. Jól sikerült, a tetején lévő csokidzsuvától eltekintve. Mert én az elején szépen elképzeltem, hogy oké, megtöltöm, a külsején meg gyönyörű fényes csokimáz lesz. Mint a boltban. Na ja, de egy fél tábla csoki se volt itthon, ilyen kis pici milkákat kellett kibontogatnom, amik már...öhmm, fehérek voltak erősen. És abból már nem lesz sima bevonat, csak ilyen csomós szar. De azért finom lett.
Hozzávalók: 1 db piskóta ( nekem ez erősen mindent bele alapon ment, egy fél zacsi sütőpor, pici víz, egy kis doboz tejföl, 2 tojás, 2 plusz sárgája, 3 kanál cukor, meg annyi liszt, hogy olyan jó kis piskóta tésztaállaga legyen)
A krémhez 6 db nagy almát megpucolunk, apróra vágjuk, botmixerrel pürésítjük, hozzáadunk egy üveg citromaromát/citromot, kiskanál fahéjat, egy vaníliáscukrot, 3 kanál barnacukrot, és 2 zacskó vaníliáspudingport.
A mostani tészta "adottságaként" tettem egy 2. fajta tölteléket is bele: a szívecske közepén egy kisebb szívecske valamiért több centi magasra felpúposodott. Szépen egyenesre vágtam, apróra daraboltam a pici részt, majd jól meglocsoltam rummal, és egy pici cukorral. Eredetileg keserűmandulaaromával akartam zöldre színezni, de azt sajnos nem találtam. Ha ez másnak nem történik meg-ami szinte biztos- az mindezt babapiskótával is helyettesítheti. Csak arra nem kell plusz cukor. 
Így lett a torta: félbevágtam a tésztámat, rá a fele almazselé, rumospiskóta, maradék almazselé, tészta, és az egészet szépen bevonni tortabevonóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése