2013. december 1.

társkeresés alapfokon 3.

2. találkozó.
Voltatok már az Ikeában első randi címszó alatt? Na, én majdnem.
G. ugyanis közölte már mindjárt a legelején, hogy ő nem szereti ezeket a "beülős-beszélgetős dolgokat, amikor elmondjuk egymásnak az életünket", ő mászkálni szeret, menjünk inkább az Ikeába. Menjünk. Persze. Nekem ugyan életemben eszembe sem jutott voltna ilyesmi, illetve a közös nézelődést is inkább összebútorozás előtt álló párokhoz tudnám társítani, de egyszer mindent ki kell próbálni. És igen, tulajdonképpen célnak megfelel: ott aztán lehet sétálni. Apa nevetett is, mikor elindultam, hogy éjfél lesz, mire végigjárjuk.
Békésen nézelődtem a villamoson, amikor G. felhívott. Hogy hol vagyok. Automatikusan visszakérdeztem, már fél három van? "Hát, még nem, de én már itt vagyok." Ja bocs.

Tulajdonképpen nevezhetném sikeresnek is a történetet, mert a srác sokkal jobban festett élőben, mint a képeken, illetve az inteligenciaszintjét is igencsak alábecsültem (igen-igen, nem mindig jön be az írás alapú megítélés). Viszont azt mondta, hogy mivel ilyen szépen süt a nap, inkább sétáljunk, az áruházat meg tartogassuk egy borúsabb napra. Ó, pedig már úgy rákészültem. ;)
Sétáltunk a part mellett, ami az első 10 percben jó volt, utána viszont elkezdtem fázni. Javasolta, hogy menjünk el a Margit szigetre, de hál istennek a Parlament építési munkálatai miatt nem lehetett egyenes úton lemenni, a belső utcákon pedig már nem tudott annyira jól tájékozódni.
Mikor már a nap is elbújt, felvette a teázó ötletét. Akármikor beszéltünk mindig ezt mondta. Teázó. Nem kávézó, nem beülős hely, teázó. Nem igazán tudtam hovatenni. Aztán kiderült: tejérzékeny. Kicsit megijedtem, mikor elkezdte részletezni, hogy ez milyen tünetekkel jár, de a kényesebb témákra szerencsére nem tért ki részletesen. Ő iszogatta a kis gyümölcsteáját, én a kávémat.
Mesélt. Jól csinálta, mert sokszor nyitva hagyta a mondatok végét, és ettől nagyon interaktívnak hatott a társalgásunk. Megtudtam, hogy igen rossz a nyelvérzéke, ezért nincsen diplomája sem. Így most seftelget. Miután erről a lehető legnagyobb természetességgel beszélt, nem értettem, miért szólja le a hasonló bizonytalanban mozgó ismerőseit. "Hogy így hogyan akar családot, meg ez mennyire bizonytalan."
Megtudtam, hogy előszeretettel perel be cégeket (pl. IKEA) mondvacsinált dolgokkal, minekután 40% kedvezménnyel jut hozzá a bútorokhoz. Vagy hogy évek óta vetésforgóban használja a Converse tornacipőit: vesz egyet, hordja egy évig, aztán vesz egy teljesen ugyanolyant, és pár hónap múlva visszaviszi a régit az új számlájával. Mert a hatodik hónapig a gyártónak kell bebizonyítania, hogy a használattól ment tönkre. Aztán ott van a munkanélküli BKV bérlet, hiszen azzal gyakorlatilag ingyen lehet utazni.
Betalált.
Nekem nem hajlandóak megcsinálni a vacakul elkészített cipőm, mikor csillagászati összeget fizettem érte, ráadásul alig hordtam? Ja tényleg, elfelejtettem 6 hónapon belül tönkretenni.
A bérlettéma pedig a büntetés óta kissé érzékenyen érint, nem nagy csoda. Ő dolgozó kereső emberként harmadannyiért utazik, mint én, passzívos diák, akinek meg kell vásárolnia a felnőtt bérletet?

Aztán állandóan a pénzről beszélt. nem tudom hogyan csinálta, de valamilyen formában mindenhez hozzákapcsolta. Ráadásul az ezres helyett mindig k-t mondott.
Aztán a teóriája. Hogy egy nő ne legyen ambíciózus. Illetve túl ambíciózus. Ne keressen többet, mint ő. Hogy ne legyen gyereke. És hasonlók.

A világ többi részéről alkotott gondolatmenete azért érdekes volt. Kifejezetten jó. Még le is kötött volna, ha nem éppen meghalni készültem volna a kávézó elviselhetetlen melegétől. És a kávé. Ó, a Costa-s kávé szintén megér egy misét, még a Cserpest is veri tejízben. Mennyei.

Bár akkor azért elgondolkodtam, amikor tegnap felhívott, hogy látja, hogy engem ezzel a kávé témával nagyon le lehet venni a lábamról, úgyhogy menjünk el egy helyre, ahol a barista egy régi osztálytársa.
Ó a fenébe. Figyelmes. Nagyon figyelmes.
De nem értem. Nem, nem és nem. Mit élvezett a társaságomban? Hiszen... gyakorlatilag alig beszéltem. Itt is.
Vagy ennyire szegényesek lennénk, hogy képesek vagyunk eladni a lelkünket, csak hogy valaki meghallgasson minket?

11 megjegyzés:

  1. Az IKEÁS ötletig jó, én is elaléltam volna a gondolattól :) De a nőkről és az ambíciózusságról alkotott képe kicsit furi... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor elküldöm neked az elérhetőségét :D mert én már az IKEA-t sem tudtam hovatenni...

      Törlés
  2. Válaszok
    1. lehet gyereke, de ne mástól. érted a logikát :D

      Törlés
  3. Ez egy csaló. És nincs olyan, hogy valaki csak az élete egyik területén csaló, máshol meg korrekt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meglehet. Nekem már nem lesz lehetőségem kideríteni, de majd a következő delikvens...

      Törlés
  4. Nagyon hasznosak ezek a tapasztalatok, sokat lehet belőle tanulni. Az első érdekes momentum, hogy ő úgy alkotott másokról véleményt (leszólta) hogy saját maga is hasonló cipőben jár. Ez nem igazán a figyelmesség és a tisztelet jele. Különféle emberek léteznek, mindenki a maga saját sorsával. Nem lehet egyöntetűen, előre véleményt formálni mindig az emberekről, mert nem ismerjük, hogy mi miért történt, hogy minek mi volt az előzménye. A másik érdekes momentum elég erőteljesen újra megmutatja, hogy a férfiak számára ciki illetve nehezen elfogadható, ha egy nő képes ambíciózus, törtető, céltudatos lenni és akár több pénzt is keresni. Mint ha ez valamit elvenne tőlük, pedig teljesen természetesnek kellene lennie. Hogy ne legyen egy nőnek gyereke? Akkor ő vajon miként képzeli el az életet, mit jelent számára a család, mi által válhatna még teljesebbé két ember közös élete? Ezzel csak azt árulta el, hogy nem ismeri a nőket, nem tudja, hogy mire vágyik egy nő, hogy mi az egyik legcsodálatosabb ajándék, amit egy nő kaphat az életben.
    Az sem derül ki, hogy a srác mennyire volt érdeklődő feléd, csak az látszik, hogy közlékeny volt, beszédes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez az ő szájából is elhangzott: ha egy nő keres x-et, ő minimum 2x-et "kell" hogy keressen.
      A gyerek meg ezek szerint félreérthető volt, az előző kapcsolatokra értette. Ő maga szeretne, de előtte meg szabadságot, utazást... kicsit bonyolult. Amúgy ő még viszonlag kíváncsi is volt a véleményemre. Legalábbis az előzőhöz képest.

      Törlés
    2. Értem :) Szabadságot, utazást? Miért most talán nem volt elég szabad az élete? Vagy talán a szabadság mást jelent számára.
      Persze mindennek meg van a maga ideje. Az elköteleződés szokott problémát jelenti a férfiaknak, legalább is elég sok nő mesélt már erről.

      Törlés
  5. Megvan a megoldás: hátha a barista osztálytárs helyes szingli pasi minden jó tulajdonsággal megáldva!:) Gyöngyi

    VálaszTörlés