2013. augusztus 25.

Csokis gabonagolyó


Nem vagyok egy nagy gabonapelyhes.
Kisebb korunkban ugyan gyakran ettünk (de akkor is a fahéjas kis négyzeteket), de ahogyan nőttem, és elkezdtem figyelni arra, hogy mit is eszem, a bolti verzió kikopott a kínálatból. Maradt a natúr hengerelt zabpehely - alias rolled oats - mert a zabkását sokakkal ellentétben én nagyon kedvelem.
Viszont olyan hívogatóan néztek a szederszemek Marta fényképén, hogy megkívántam.
Ahogyan sejtettem: ezek a golyócskák nem hasonlíthatóak a Nestlé felfújt, roppanós termékéhez (nyilvánvalóan) de ha elvárások nélkül kóstoljuk, szerethető a végeredmény. Ráadásul müzli mellé a tejbe tenni a gyümölcsöt... hatalmas ötlet!




Csokis gabonagolyó       (4 adag) 
       az eredeti recept a whatshouldieatforbreakfast blogon

3/4 csésze liszt
1/2 csésze nagyon finomra darált dió
1/4 csésze kakaópor
2 evőkanál méz
4 evőkanál görög joghurt (vagy több, ha nem áll össze a massza)
mokkáskanálnyi vaníliapor

Keverjük össze a száraz hozzávalókat, majd a méz illetve a joghurt segítségével gyúrjunk belőle tésztát. Tegyük hűtőbe minimum 2-3 órára.
Formázzunk belőle golyócskákat (szerintem a másfél-2 borsónyi a megfelelő méret), majd előmelegített 175 fokos sütőben kb. 15 perc alatt süssük készre.

Tálaljuk hideg tejjel és szederrel :)

2 megjegyzés: