2012. július 9.

Kávés - mandulás torta

Ezzel a tortával éppen csak vért nem izzadtam.
Tudtam, hogy nem lesz könnyű menet, elvégre tejszínhabot felverni 35 fokban...kétesélyes. Nem számoltam továbbá azzal sem, hogy este már csípnek a szúnyogok, így be kell zárkóznom a konyhába, aminek a 2 négyzetméterén ezáltal, az amúgy sem alacsony hőmérséklet megkétszereződik.
Azért sikerült. Csak a végére folyt szét.

Persze ez az ízén nem rontott semmit, népszerű volt a családban.
A család. Hah.
Anya ismét alakított. Fél 6 körül sétálunk le a tóhoz (ez a legjobb idő: szúnyog még nincs, UV sugár meg már nincs annyira), a nap még masszívan süt - szinte égeti a hátunk, mire ő nagy sóhajjal megtöri a csendet: "Alig várom a karácsonyt! Ti nem?"

Csak nevettünk. Mások lehet, hogy meglepődnének egy ilyenen, de mi már megszoktuk.  
Minden nyáron felemlegeti.


Ez a torta egyszer már szerepelt itt a blogon recept nélkül (jó, a fotók értékelhetetlenek, de akkor még az volt a szint), bár ha az emlékezetem nem csal, egy picit másképpen csináltam...

Hozzávalók egy 18 cm-es tortához:
- mandulás tortakarika
- 1 csésze jó erős kávé (picit lehet édesíteni)
- mandulás mascarponekrém
- kávészem, after eight mentás csoki, plusz tejszínhab




Piskóta:
5 dkg pirított, darált mandula
8 dkg finomliszt
csipet só
1 teáskanál sütőpor
3 tojás
8 dkg cukor

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk, mikor már majdnem jó, a cukrot is hozzáadjuk. Simára keverjük.
Ebbe egyesével beleforgatjuk a sárgákat, majd az előre összekevert szárazanyagokat is.
Előmelegített 175 fokon készre sütjük, majd hagyjuk kihűlni.


Mandulás krém:
250 g mascarpone
1,5-2 evőkanál mandulakivonat
250 ml habtejszín (plusz habfixáló)
3 nagyobbacska evőkanál porcukor


A tejszínből kemény habot verünk a fixálóval, belekeverjük a cukrot, majd a többi hozzávalót is, és felhasználásig szigorúan hűtőben tartjuk.


Összeállítás:
A piskótát 4 lapba vágjuk.
A legalsót meglocsoljuk (ne sajnáljuk, csak bátran) a kávéval, majd megkenjük 2 evőkanál krémmel. Erre jön a következő lap, kávés fürdő, krém, lap ésatöbbi. Kívülre mindenképpen hagyjunk krémet a bevonáshoz (nálam sajnos kevés volt a tejszín), illetve díszítsük egész kávészemekkel, tejszínhabrózsákkal és after eight csokilapokkal.

Forrás: Tortasztárok


5 megjegyzés:

  1. Annyira jól néz ki, látszik, hogy mennyire finomságos, nagyon ügyes vagy! :) Van egy kolléganőm, aki minden évben ilyentájt elkezdi mondogatni, hogy mindjárt itt a karácsony! És végül mindig igaza van! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen szerencse, hogy mindig igaza lesz ^^
      Amúgy én is imádom a karácsonyt, (csupa nagybetűkkel), szerintem a legszebb ünnep az összes közül, de a 33 fokban képtelen vagyok befűtött lakásra, meg fenyőfákra gondolni...

      Törlés
  2. Nekem a múlt heti kánikulában kellett két tortát csinálni megrendelésre... én is féltem a tejszín felverésétől, de végül mind a kettő sikeres lett (de kb. egész nap imádkoztam értük :D).

    Egyébként engem napozás közben szokott eltölteni az az érzés, hogy "ooo, már nem sokára karácsony lesz". Szóval tényleg nem vagytok ezzel egyedül :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűű, elhiszem, hogy féltél, én is tudom, hogy bevállalnám-e (be merném-e :P)... de sikerül, ez a lényeg :)
      Napozás közben karácsony? Az sem utolsó. :D

      Törlés
  3. Tetszik nagyon:) A fotó is tuti.

    VálaszTörlés