2011. július 29.

Csokinyalóka

Azt hiszem itt az ideje, hogy írjak a szombatról. Mármint arról ami most jön. Anyáék ide szervezték a szülinapomat a nagy baráti körrel. (Ami nem most van.) Elég prózai az ok: itthon 30 embert nehezen/de inkább sehogyan sem tudnánk normálisan ellátni, így kellett előrehozni a nyárba. És kitolni az egészet Velencére.
Tegyük hozzá, nem minden szülinapom jár ilyen nagy felhajtással. Csak ugye én voltam az első bébi, (ráadásul igen hosszú ideig) ezért mindenki rajtam élte ki a korai anyai-apai ösztöneit. Nem is volt rossz(nyilván, ki ne örülne ha mindenki vele foglalkozik?), bár leginkább már csak fényképek alapján emlékszem ezekre az alkalmakra. És most az első gyerek is nagykorú lett. (Lesz!) Egy ilyen tény fölött pedig nem lehet egyszerűen elsiklani, jutott anya eszébe. És a társaság örült. Mi több, lelkesedtek. (Volt is nosztalgiázás rendesen :) ) 
Úgyhogy most nagy a készülődés, jól be van táblázva, hogy melyik nap mit sütök. (Először anya közölte, hogy én csak vendég vagyok-elvégre ez az én bulim, és maradjak szépen nyugodtan a seggemen.  Ő csinál sütit. Próbáltam érvelni, hogy de ez nekem egyáltalán nem teher, meg időm is van rá bőven, nem mutatkozott kompromisszumkésznek. Ám amikor látta, hogy mennyire el van csúszva, szabadkezet kaptam.) Igazából vicces is a dolog, mert a füvet is én mentem le nyírni, meg a kaják közül is csak az édesség részleg fejlődik. Mintha eddig csak én csináltam volna bármi láthatót. XD
Szóval a következő néhány napban ezeket láthatjátok, és bizony lesz benne jó pár különlegesség is.


Elsőnek ez készült, főleg a gyerekek miatt. Az ötlet sajnos nem az enyém, láttam már jó pár helyen. Konkrétan kettőn. Van aki külön készített hozzá tésztát (csokiparány), de volt aki a megmaradt készletet dolgozta fel ilyen módon (kiskanál). Én inkább az első verzióba hajlok, annyi különbséggel, hogy brownie alappal dolgoztam. Hiszen annyira finom volt az a múlt heti, hogy úgy gondoltam, itt miért ne bizonyíthatna?



Hozzávalók: fél adag brownie
           2 evőkanál tejszín
           7 dkg tejcsoki
           1,5 teáskanál olaj
           2 dkg étcsoki


A brownie tésztát összetörjük, esetleg érdemes 1-2 napot szárítani, de nem muszáj. Öszegyúrjuk a tejszín segítségével, majd golyókat formázunk belőle. Minden golyóbisba 1-1 hurkapálcika-darabot szúrunk.
Vízfürdőben megolvasztjuk a tejcsokit, majd elkeverjük benne az olajat. (Muszáj volt beletennem, mert a szimpla olvasztott csoki túl sűrű volt, és nagyon csúnyán lehetett vele burkolni.) Egy kanál segítségével vonjuk be a golyókat csokival, majd a pálcikát szúrjuk bele hungarocellbe (vagy én mondjuk dinnyehéjba). Tegyük hűtőbe, hogy megszilárduljon.
Közben edénycsere: most az étcsokit olvasszuk meg. Díszítsük vele a golyók tetejét. Én hiszek abban, hogy itt a legegyszerűbb csíkozás is kiválóan mutat. 
Fogyasztásig hűtőben tárolandó.

                                                                                             20 db nyalóka


Marci azóta vinnyogott, hogy kaphat- e belőle, amióta nekiálltam golyózni. Így muszáj volt megengednem neki, hogy egy harapott fotópéldányt produkáljon:)

2 megjegyzés:

  1. Panka, ne lőj el minden poént előre, hadd legyen meglepetés nekünk is! Vagy én ne olvassak még egy napig punkaa blogot... :)
    És, olvasom, lesz őőőőőőőő...... khmmm...... füves.... süti is ....?

    VálaszTörlés
  2. Hát őőőőő..nemm :) eszembe sem jutott. De tényleg, még azt sem próbáltam ki! :D

    VálaszTörlés